donderdag 15 maart 2012

Alles door elkaar

Wauw, het is drie weken geleden dat ik nog iets schreef op mijn blog. Nuja daar kon ik niet veel aan veranderen. Meer als twee weken geleden heb ik per ongeluk mijn laptop laten vallen. En euh.... jah, niet goed hé. Gelukkig was enkel het scherm kapot maar om zo iets voor te hebben in het buitenland, mmmmm, vrij tot zeer frustrerend. Alléé een betrouwbare goede zaak gevonden dat computers repareert en alles komt in orde. In minder dan een week ging alles opgelost zijn. 
Hahahaha, niets was minder waar.
Om het kort te houden, eerst had hij de verkeerde gsm nummer overgeschreven (zijn fout), dan was er een probleem met mijn scherm, het is exact 16 inch en niet het meer voorkomende 15,6 inch, hierna had hij het verkeerde scherm besteld. Dus het duurde twee weken i.p.v. minder dan één week. 

Vorige week at ik een Blaa. Één van de collega's bracht dat mee en iedereen deed alsof het het beste was dat ze hier hadden. Ik als belg wou natuurlijk wat cultuur opsnuiven maar vond het maar een doodgewone pistolet/sandwhich en blijkbaar heeft Waterford een patent op dit broodje en mag het enkel hier gemaakt worden. We moesten er veel te veel boter opsmeren en zo opeten. Niet zo mijn ding. 


Omdat mijn het montuur van mijn bril aan het scheuren is, moest ik naar de optieker voor een nieuwe bril. Maar omdat mijn gegevens allemaal in Belgenland liggen heb ik maar overwogen om een oogtest te laten afnemen. Tenslotte was dat toch al meer dan 2 jaar geleden. Gelukkig hadden ze bij Specsavers juist twee promoties lopen. Een oogtest aan de helft van de prijs en "2 for 1" bij de brillen. Wat wilt een mens nog meer?! Mijn oogtest zelf was heus een ervaring. Niet omdat het in het engels was, daar had ik geen problemen mee maar omdat bij de eerste snelle test ik heus verschoten ben. Eerst moest ik (met de kin op zo'n ding) foto's laten nemen van de achterkant van mijn oog, dan moest  ik aan een ander toestel gaan zitten en moest ik naar die luchtballon kijken en niets zeggen, het toestel deed alles zelf (scherp stellen enzo). Dan zei die vrouw iets van "Now we're going to check for glaucoma." en ik dacht OK doe maar. Het toestel waar ik aan zat bewoog ineens, het ging naar beneden en een ander gedoe kwam ineens heel dicht bij mijn oog zitten (onder tussen was de scene van Final Destination 5 door mijn hoofd aan het dolen) en plots spoot dat gedoe een soort lucht in mijn oog. Ik verschoot zo hard dat ik bijna uit mijn stoel viel. Nu moest ze dat 3 keer in elk oog doen zonder te knipperen. pffff, was me dat een gedoe. Ik geloof dat het was om te zien of mijn suiker gehalte nog in orde was ivm diabetes. Bij de echte dokteres zelf ging alles heel goed, mijn ogen zijn maar een klen beetje achteruit gegaan. Mijn ogen zijn heel gezond vertelde ze met veel trots en ik heb de foto's van mijn ogen mogen zien. Best wel eens leuk.


Dit zijn de monturen: montuur 1 en de reserve bril (ook in't zwart)


Deze moet je ook zeker zien: (Banned) commercials van Specsavers: nummer 1, nummer 2, ...


Dit weekend zijn we (L., haar vriend en ik) naar een Hurling wedstrijd gaan kijken, namelijk Waterford vs Kilkenny. Spijtig genoeg heeft Waterford verloren maar dat is niet erg want de ploeg van Kilkenny is de beste van het land. De sport is echt de moeite om te zien, zeer snel en zware tackels. Waterford is in het wit met blauw. De eerste helft was het gelijk stand maar in de tweede helft domineerde Killkenny.








Maar genoeg gezeverd ik ga nog wat foto's laten zien van ons uitstapje van vorige keer en van het appartementje/kamer.


De ferry nemen over de rivier

De vuurtoren van The Ring of Hook


Ik in de verte (aan de vuurtoren die niet op de foto staat)

Vanwaar ik stond op de andere foto

De hoge duinen van Tramore

In de verte is Tramore te zien

Het padje naar de waterval van Comeragh Mountains


O. en ik waren naar boven geklommen/gewandeld

Ons uitzicht van boven op de rots halverwege de waterval



Uiteraard overal schapen op de bergen
De gemeenschappelijke keuken/living en euh mijn was


Mijn kamer (zeer klein), juist een bureau, boekenrekje, kleerkast, klein kastje en een bed

Uiteraard hier ook was


People's park, waar altijd wel iets te doen is en veel volk zit

De fontein met een lek 

Het bewijs dat de grote Tesco (supermarkt) altijd open is :P


Groetjes vanuit Ierland


*edit: oog test was een Glaucoma test

4 opmerkingen:

  1. Oh wat ben ik blij met dit blogje. Het ziet er allemaal prima uit. Het is daar ook heel mooi!!!geniet ervan !!
    Een nieuwe bril op je neus en nog een reserve is veel beter.
    ggroetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die keuken ziet er beter geïnstalleerd uit dan de mijne :|
    hmm en Hurling speelt ge met grote houten lepels?
    En gaan uw kotgenoten er mee akkoord dat uwe was in de living hangt?

    Greets!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De keuken, ziet er beter uit maar ik kan je garanderen dat je jouwe beter is, toch technisch gezien. De kookplaten vallen uit elkaar. Elke keer dat je er rond opkuist brokkelen ze af. Niet zo interessant dus. De gootsteen heeft duidelijk een nieuwe silicone laag nodig en de oven ziet zo vuil vanbinnen, vooral de platen, dat mijn kotgenoten aluminium folie op de plaat leggen om hun eten niet vuil te maken. :S
    Hurling wordt gespeeld met een stok in de vorm van een bijl maar een lepel zou ook nog kunnen. lol
    Ik doe enkel mijn was in het weekend dan zijn mijn kotgenoten er niet :P Moest je het niet door hebben ik doe alles met handwas en heb dus geen droogkast. Kleren uitwringen/duwen/kloppen is niet altijd gemakkelijk en doet na een tijd zeer aan de handen. De typische Ierse (vochtige) lucht doet ook niet veel goeds aan het droog proces :P

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah nog vergeten, de rubber van de frigo is kapot en de deur sluit niet goed meer. Met gevolg dat alles sneller slecht wordt. Ik heb een papier aan de frigo gehangen om te zeggen dat ze de deur een goede duw moeten geven, maar mijn kotgenoten negeren het gewoon. Vrij frustrerend.

    BeantwoordenVerwijderen