maandag 26 maart 2012

Mmmmm, eten

Pasta pasta pasta en pasta, dat is het gene wat ik hier al het meeste zelf heb klaar gemaakt. Meestal met stukjes kip, een beetje tomaten saus, zoet zure saus of gewoon groenten. Maar daarnaast heb ik hier ook al andere lekkere zaken klaargemaakt. Elk weekend probeer ik iets gewoons klaar te maken, wat een beetje meer tijd in beslag neemt dan tijdens de week. 
Bijvoorbeeld: (de weken zijn niet tijds gezien accuraat (eerste week was niet echt mijn eerste stage week))

  • De eerste week hebben we (L. (andere Belgische student) en ik) bloemkool in kaassaus met aardappelen en worstjes gegeten. Mmm, lekker!
  • De tweede week heb ik macaroni met kaassaus en hesp klaargemaakt. En natuurlijk gegratineerd in den oven! Ongelooflijk lekker!
  • De derde week hadden we de kickin-calzone proberen te maken toen L. haar vriend is langs geweest. Maar, zo'n vóór gerold deeg hebben ze niet in de Tesco (zelfs niet de grote Tesco) dus hebben we het met pizzabloem mix moeten doen. Hier moet nog enkel warm water aan toegevoegd worden en dan gekneed en uitgerold. Kleverig boeltje, gelukkig hadden we nog gewone bloem en een fles wijn :P. Dan kwam het dichtvouwen en kwamen we tot de constatatie dat er te veel op lag dus rolde ik nog nieuwe bodem, legde deze er op en plakte die toe met wat water. Maar eens op de bakplaat moet je dat er ook terug afkrijgen, *zucht*, Nuja de pizza geraakte misschien niet heel van de plaat maar het waren wel pizza's en die smaakte super goed!
  • De week daarna was het Paddy's day dus hebben we met zen allen (nichtje, neef, "achterneef", L. en ik) fishtick's met puree en spinazie gegeten. Natuurlijk ook geslaagd en gezellig.
  • Vorige weekend dacht ik Traditional Shepherd's Pie (of Cottage Pie) klaar te maken, maar na veel uitleg en vragen stellen, kwam ik tot het besef dat het eigenlijk bijna hetzelfde is dan onze Jagerschotel. En dat het helemaal niet Iers is maar eigenlijk Engels. Dus besloot ik om mijn gewone Jagerschotel klaar te maken. Dus eerst de tomatensaus bereiden met kalkoen gehakt, uien, look, wortelen, paprika, erwten, veel kruiden en tomatensaus natuurlijk. Dan de puree klaarmaken en deze keer heel smeuïg door veel boter toe te voegen. Als het dan in de schotel is er nog boven op rijkelijk sheddar kaas strooien. (deze keer geen paneermeel vermits ze dat hier niet in gedroogde vorm hebben en het anders veel te snel slecht wordt). Lekker dat het was! Daar heb ik twee dagen genot van gehad! Veel was er daarna niet meer over :P 


  • Ergens tijdens de eerste weken wou ik wat anders kopen dan de gewone cornflakes, dus kocht ik Country Store. Maar dat was toch niet meer zo lekker na een tijd. Om het toch niet te moeten weg smijten kocht ik nog wat suiker en melk en maakte ik er gewoon havermoutpap van. Super simpel en lekker. Zeker als al die andere ingrediënten er al bij zijn. Omdat het bijna leeg was kocht ik vorige week een nieuwe doos om havermoutpap te maken in het weekend. 
Maar ondanks de mega goedkope fitness op't school heb ik het gevoel dat ik te veel eet gedurende de week. En die Ierse gewoontes om 's middag's crisps (chips) te eten doet er soms niet veel goeds aan. 
Swoit, we gaan wat minder klaarmaken zodat we niet te veel moeten opeten. De restjes kunnen meestal niet meer in de diepvries dankzij de kotgenoten en pottekes, ja moeder, pottekes dat heb ik niet genoeg. 

Wat vinden jullie van mijn nieuw profiel logo? 
Uit verveling snel even gemaakt met photoshop. 

Ah, iemand enig idee hoe een wasserette in elkaar zit? Kan ik daar wasmiddel/-poeder kopen? 
Want die handwas, dat doet het toch niet meer voor mij. Zeker niet als het heel vuil is, laat staan dat het een "beetje" tijd in beslag neemt, pfff. Tijd voor wat anders. 

Zozo, 
Het is hier prachtig weer en dat op mijn vriendin haar verjaardag, dus dat kan alleen maar goed nieuws meebrengen. 
Schatje, ik weet dat we ver van elkaar zitten, maar ik denk elke seconde aan jou! Hier zijn een paar dikke knuffel's en zoentjes. Gelukkige verjaardag! 
Ik hou van je!

Groetjes vanuit Ierland

4 opmerkingen:

  1. Hmmmmm.....dat ziet er allemaal goed uit. Ik kom bij jullie eten hoor. Pottekes , moet ik er een paar opsturen hihi...Van een wasserette ken ik niets dat moet je eens aan je zus vragen.;;
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had al twee handige pottekes gekocht in de Tesco. Een van de twee gebruik ik als brooddoos en de ander is om restjes in te doen.

      Morgen steekt er in de brooddoos: restjes pasta, lekkere stukjes kip en verse rode paprika.

      In de andere doos steekt voor de moment de overschot van de tomaten saus in :P

      Verwijderen
  2. Je zult in de wasserette eens moeten gaan kijken. In sommige/meeste wasserettes kan je wasmiddel en wasverzachter kopen, maar die waar ik ging in Nantes, daar vertrouwde ik dat systeem niet zo goed. Dus had ik zo een klein doosje tabletten gekocht omdat dat handiger was dan een heel doos waspoeder mee te sleuren.
    Je moet zorgen dat je een hoop 1 en 2 euro's en 50 centen bijeen houdt voor de was te doen. Idem voor de droogkast :-)
    Het wijst allemaal wel zen eigen uit. Gewoon goed de labeltjes in uw kleren lezen ;-)

    En niet vergeten tijdverdrijf mee te nemen (boek en/of vrienden) want alleen de eerste vijf minuten is dat spannend om naar de wasmachine te kijken (in halve paniek omdat ge denkt dat ge al uw kleren om zeep aant doen zijt of de deur terug gaat open gaan ofzo).

    Greets,

    Lisje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar vreesde ik al voor. Ik zal inderdaad eens moeten binnen springen in de "laundromat"/wasserette.

      Maar wel nog goede tips; ik zal mijn 1 en 2 euro's en 50 centen al bijeenhouden en hopelijk vergeet ik mijn leesboek niet :P Ik zit al halverwege in "A Life Transparent" van Todd Keisling (btw hoe de kat sterft, OMG!)

      Lol stel u voor dat het deurtje openvliegt tijdens de was :P (hopelijk heb ik me net zelf niet gejinxed)

      Waar vervoerde jij je kleren in? (Rugzak/linnenzak/...)

      Greets

      Verwijderen