zaterdag 31 maart 2012

Bijna vakantie!

Nog 1 dagje werken en het is vakantie voor mij. Vanaf volgende week dinsdag heb ik vakantie tot de week erna  woensdag. Waarom tot woensdag en niet dinsdag? Omdat het school, dus ook het onderzoekscentrum, op dinsdag ook toe is. Noem het maar paasdinsdag. 

Volgende week komen er dus ook 6 vrienden af van L. (andere Belgische student) en die willen allemaal van alles doen en zien. Daarom hadden L. en ik al een hele tijd zitten denken om de Ring Of Kerry te doen. Veel mensen (Belgen en Ieren) dat ons dat aanraden omdat het één van de mooiste plaatsen is in Ierland. Dus de woensdag die komt gaan we twee auto's huren (waarschijnlijk twee VW Polo's voor 8 man) en vertrekken we naar ginder. Woensdagavond hebben we een Bed & Breakfast (B&B) geregeld ergens halverwege. Het grappige was, toen  we de B&B geregeld en betaald hadden belde die eigenares een half uurtje later om wat uitleg te vragen. We waren met 8 voor een B&B dat redelijk klein was, maar ze moest weten hoeveel dames en heren het waren dan kon ze de kamers al verdelen. Op het einde van het gesprek zei ze heel gewoon, 
"Well you might as well have the whole place to yourselves"
"For the same price?"
"Yeah of course."
Dus hoogstwaarschijnlijk zullen we de enigste zijn in die B&B op die dag. 
Donderdag doen we dan de rest en rijden we terug naar Waterford. Het zal heus een ervaring worden want ik ga ook mogen rijden. 

Ondertussen kreeg ik al te horen dat de paasklokken onderweg zijn van het Belgenland. Spijtig genoeg zijn ze nog niet toegekomen. En hetzelfde kan ik zeggen over de post in België. Mijn pakjes zijn ook nog niet toegekomen. Maar er moeten er ook nog twee vertrekken :P Vandaag ben ik iets gaan halen voor iemand. En ik vraag me af of jullie het kunnen raden wat er in zit. 

"Singer Singer Singer Singer We make it better."
Ik hoop dat de persoon voor wie het is blij zal zijn met dit. Maar dat zullen we wel gauw merken als het toekomt. Ik kan alleen zeggen dat het weer plezant was om zo een winkeltje binnen te gaan en te praten met een gezellig oud vrouwtje. 

De reden waarom ik daar vandaag binnen sprong was omdat ik opzoek was naar een wasserette. Blijkbaar hebben ze in Waterford helemaal geen wasserettes. Het is te zeggen ze hebben vier 
Stoomerijen en waszaken. Zaken die alles voor jou doen. Een echte wasserette waar al die wasmachines en droogkasten staan en je alles zelf moet doen hebben ze al een paar jaren niet meer in Waterford. Blijkbaar heeft het iets te maken met verzekeringen. 
Dus vandaag liep ik dus heel Waterford door met mijn vuile was om dan uiteindelijk gewoon terug op kot toe te komen met mijn vuile was.  *zucht*
Dan maar eens vragen achter de wasdienst hier in het gebouw. *pfffff* Blijkt dat die enkel open is in de week van 9u tot 17u. Twee keer raden wat mijn werkuren zijn. Namelijk van 9u tot 17u. *zucht* Er zal wel ergens een mouw aan te passen zijn zeker? 

Op de stage gaat het goed. Een beetje frustrerend deze week omdat het voor de stage studenten van het WIT zelf de laatste week was en alles moest dus deze week af zijn. Met als gevolg dat telkens wanneer ik in de NMR kamer zat om mijn stoffen na te kijken er iemand anders het toestel nodig had en het op geen enkele andere moment kon doen. Nou ik heb er wel respect voor maar vond het toch lastig. Deze week had ik het gevoel dat ik niets gedaan kreeg. 
Gelukkig zal het na mijn vakantie veel rustiger zijn en kan ik terug alles doen, zoals gepland. Over planning gesproken, mijn mentor zal op vankantie zijn voor twee weken als mijn vakantie over is. Omdat ik enorm veel het NMR toestel zal nodig hebben heeft hij elke voormiddag voor een periode van twee weken de NMR kamer geboekt voor mij :D Tegen dat hij terug komt zal ik dus enorm veel analyse resultaten hebben. Goede en slechte waarschijnlijk, maar dat hoort bij het werk. En als alles goed verloopt kan het zelfs zijn dat ik heelder dagen in de NMR kamer NMR titraties zal doen. Ik zie er alleszins al naar uit. 
Mijn mentor werkt van tijd ook op zaterdag en omdat ik de voorbije weken geen LC/MS kon doen (door studenten) heeft hij voor mij vandaag heel wat stalen nagekeken. Dat was een aangename verrassing. 

Ik zit hier nu al 8 weken en er zijn een paar materiële dingen die ik echt begin te missen. Vooral mijn fiets en MTB. Elke dag neem ik de shuttle bus (gratis) van mijn kot naar 't school. Maar op dagen dat de zon echt super hard schijnt zoals het deze week was, begin je dat toch echt te missen dat fietsen. Naast mijn fiets mis ik ook nog een wasmachine en droogkast. Pffff, wat een zooi die handwas. 

Maar swoit, 
Deze week was het dus stralend weer. Geen wolkje aan de lucht en iedereen liep in short en t-shirt rond. Op school zat iedereen plots buiten op het gras. En werd er gevoetbald, frisbee'd en rugby gespeeld. Wij (de collega's en ik) gingen dan ook elke middag gezellig onze lunch opeten in het gras, onder een appelbloesem (die in bloei stond uiteraard) in't zonne'ke. Soms liepen de pauzes dan ook wel een beetje uit, maar dat vonden ze niet erg vermits het in Ierland niet zo vaak voorkomt, toch zeker niet op deze tijd van het jaar.

Groetjes vanuit Ierland

3 opmerkingen:

  1. singer....hm naaigerief of zoiets..;
    Hier is het koud maar het zonneke schijnt en deze morgen keek ik naar't weer winterse buien voor deze week en we hebben al zomerkledij aan..;dat wordt bibberen..
    groetjes...ik ben eens benieuwd wanneer de paashaas langs komt. Bij L. is hij al toegekomen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is hier toch zo stil op die blog!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. HAhaha, subtiel hoor! Nieuwe update is al gebeurd :P

      Verwijderen