zaterdag 2 februari 2013

Sock Blockers

Ik had het nooit gedacht dat het ging lukken, maar het lang verwachte project voor ons moeder is eindelijk af. Zoals de titel al verklapt zijn het Sock Blockers. Wat is het? Het is een manier om je zelf gebreiden kousen mooi (opgevuld) te presenteren. 
Dit was/is een project van lange duur (spijtig genoeg). Maar een lange tijd geleden was ik grenenhout gaan halen bij de houtzager, heb voetvormen getekend en ben begonnen met een vorm uit te zagen met de wip zaag (figuur zaag). Hierna was er een periode van veel schuren met verschillende korrelgrootte en het opzoeken van een creatieve twist om het op te fleuren. Toen is het stil gevallen omdat het idee van de creatieve twist misschien een beetje vergezocht was en de ervaring met hout ook ver te zoeken is bij mezelf. Ik dacht een leuke figuur of naam in het hout te branden. Om dit te doen is het gebruik van houtbranders best interessant. Maar zoiets verkrijg je niet zomaar zonder er veel geld naar te gooien en dat vond ik wat spijtig. Dus heb ik geopteerd voor een goedkope methode, de "cheap-ass" soldeerbout. Uiteraard was dit niet zonder risico's en heb ik even moeten oefenen voordat ik mijn mooi stuk hout ging verknoeien. 
Uiteindelijk heb ik de stap genomen, nudat ik even tijd heb, om het af te maken. Iets opzoeken, uitknippen en -tekenen om dan met een vaste hand te werk te gaan. 

En ja hoor ik ben zeer trots op mijn eerste creatie. Hou in het achterhoofd dat ik vroeger niet veel met hout heb gewerkt en nog nooit aan houtbranden heb gedaan laat staan dan nog eens met en soldeerbout waarvan de bout waggelt  =P

Aanschouw mijn resultaat




Nu moet het nog goedgekeurd worden door de toekomstige eigenares, vernist en gebruikt worden, maar dat zal wel op haar blog te zien zijn  =D

Om toch een voorbeeld te geven met een paar legendarisch oude kousen dat ik van mijn oma kreeg. (Love you grandma!)

Presentatie zonder een sock blocker!!!!!!!!!

Presentatie met de sock blocker


Het is duidelijk dat kousen presenteren met sock blockers vereist is!

In de toekomst zal nummer twee er ook aankomen, en dan zullen misschien verschillende maten komen. Ook zit er nog iets anders in mijn achterhoofd maar dat laat ik nog niet los. 

Zo zo, ik hoop dat jullie het ook geslaagd vinden.

Groetjes
Bert

1 opmerking: