zaterdag 11 mei 2013

Worst stitching ever!

Mijn oude iPod Nano, die ik kreeg van mijn zusje, heeft een mankement, namelijk de power-/standby-knop is kapot. Dit is een veel voorkomend probleem en kan de garantie nog repareren als je die hebt. Maar omdat ik geen garantie meer had moest ik het dan maar zo doen: voor een jaar lang heb ik mijn iPod aangesloten (laptop, stroom, zelfs wekker) en dan weer uitgetrokken om hem zo op te zetten. Dan kon ik hem even gebruiken om mijn muziek op shuffle te zetten en te gaan sporten. Natuurlijk gaat hij halverwege in standby en kan ik niets meer doen buiten het volume regelen en speelt hij een hele dag door tot de batterij plat is. Redelijk irritant maar het ging.

Nu een tijdje terug heb ik een nieuwe Ipod Nano (7de generatie) gekocht. Kost verdorie veel geld (daarmee dat het ook zo lang duurde :P) maar ik mistte nog iets. 

Een hoesje. 

Tijd om de "skills" nog eens boven te halen. *kuch kuch*
Ik heb ooit, lang geleden leren naaien in de Steinerschool. En eeuuuuuh, het is echt grappig hoe snel je die tips en trucjes vergeet. Zo simpel als een knoop leggen ging al niet meer. Ik kon me nog zoiets herinneren als je draad rond je naald draaien en er af glijden om een knoop te hebben op het eind van je draad, maar vergeet het maar. Na een halfuur prullen kon ik eindelijk beginnen. 

Dus een oude kous zoeken; in dit geval een oud steunverband, daar een stuk uitknippen en afmeten. 


Dan beginnen met naaien, *eeuhum* niet lachen met mijn geweldig naaiwerk, de overschot er afknippen en binnenste buiten draaien.


Het past al zeer goed! 


Nog een laatste ingeving bracht me op het idee om er een sluitsysteem op te naaien zodat mijn iPod er niet uitvalt. Dus snel naar de winkel (de volgende dag) en weer aan de slag.
De overschotjes van gisteren afwerken en passen.


 Alles vast naaien en plakken.


En voila het is af!


Het naaiwerk is echt afgrijselijk maar het kan er mee door. Nu heb ik er terug wat weet van en volgende keer pak ik de zaken iets handiger aan ;) (misschien ook nog eens wat tips vragen aan ons Ferme Marie :P )

Een klein projectje met een heuse voldoening.  

Groeten vanuit het thuisfront waar ik op de beestjes pas.

1 opmerking:

  1. Maar dat is heel goed en origineel. Je kan een winkeltje beginnen !!!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen